Miód Manuka w sklepie Vitamarket.pl

sobota, 15 września 2012

Roztwór siarczanu miedzi

źródło - wikipedia  http://pl.wikipedia.org/wiki/Siarczan_miedzi(II) 
Witam, dzisiaj przedstawię receptę z rzadko spotykanym składnikiem - mianowicie z siarczanem miedzi. Receptę znalazłem w "Recepturze Aptecznej", świetnym podręcznikiem autorstwa pani Jachowicz. Tego leku nie miałem przyjemności wykonywać, ale w mojej aptece znalazłem otwarty siarczan miedzi w małym pudełeczku, co oznacza że taka recepta się trafiła. Substancja wygląda po prostu ślicznie i nie można od niej oderwać oczu.
Roztwór siarczanu ma lekko kwaśny odczyn i wykazuje działanie grzybobójcze. Ciekawe czy nie wytrąci się  pacjentowi w butelce w postaci takiego kryształu jak na zdjęciu.

Rp.
Cuprii sulfatis 1.0
Aquae ad 100,0
M.f.sol
DS. zewnętrznie.


Nie powinniśmy mieć żadnych problemów przy wykonaniu tego leku oraz przy obliczeniach. Siarczan dobrze rozpuszcza się w wodzie. Po odważeniu substancji i połączeniu ich w butelce, załączamy pomarańczową sygnaturkę oraz numerek apteczny. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 komentarz:

  1. Siarczan cynku też jest bardzo ciekawym składnikiem receptury ale chyba wypartym ze świadomości przez wszechobecny (i świetny) ZnO. Tymczasem dobrze znany snergizm sangwinaryny (alkaloid glistnika) z jonami cynku naprowadził mnie na trop maści glistnikowo-cynkowej. W nalewce glistnikowej rozpuzcza się odpowiednią naważkę ZnSO4 i rozrabia w lanolinie lub innej bazie emulgującej, uzupełnia wazeliną do odpowiedniej wagi. Jestem niezwykle zadowolony z działania, to jeden z moich lepszych wynalazków recepturowych. Nie wiem, czy da się taką maść zrealizować w recepturze aptecznej, kiedyś była dostępna nalewka z glistnika... robię ją sam dla siebie :)

    OdpowiedzUsuń